مدير عامل آبفاي استان يزد در برنامه زنده تلويزيوني گفتگو عنوان كرد

ا جراي 90 درصد از مصوبات سفر مقام معظم رهبري در بخش آب و فاضلاب


یزدفردا "مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان يزد در برنامه زنده تلويزيوني گفتگو شبكه تابان يزد حضور يافت و از اجراي 90 درصدي مصوبات سفر مقام معظم رهبري در بخش آب و فاضلاب خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اين شركت محمد رضا محمدي با اشاره به 12 ديماه سالروز سفر مقام معظم رهبري به استان يزد گفت: در سفر پر خير و بركت مقام معظم رهبري به استان يزد 67 ميليارد ريال اعتبار جهت اجرا و تكميل طرح هاي آب و فاضلاب تخصيص داده شدكه تا كنون 60 ميليارد ريال از اين اعتبارات جذب شده است.
وي همچنين به كمبود اعتبارات در بخش فاضلاب اشاره كرد و خاطر نشان ساخت: هزينه تأسيسات در بخش فاضلاب دو برابر هزينه تاسيسات در بخش آب مي باشد كه در سفر اول هيات دولت به استان يزد اين مسئله مورد تاكيد قرار گرفت اما اعتبارات كافي تخصيص نيافت و در سفر دوم هم مورد تاكيد قرار گرفت كه اميدواريم حداقل چهار شهر ( تفت ، اردكان، ميبد، ابركوه) كه طرح هاي فاضلاب در آنها شروع شده با اعتبارات تخصيص يافته به پايان برسد و عمليات آنها 100 درصد انجام شود اما در شهر يزد طرح هاي فاضلاب با اين اعتبارات 100 درصد قابل اجرا نمي باشد.
محمدي با اشاره به نامگذاري سالجاري به نام سال اصلاح الگوي مصرف ياد آور شد: همانطور كه مقام معظم رهبري نيز تاكيد كرده اند اصلاح الگوي مصرف بايد در همه بخش ها بخصوص آب، استمرار يابد و اين شركت نيز در اين زمينه فرهنگ سازي را در بخش كودكان بطور گسترده آغاز كرده و همچنين از طريق صدا و سيما و اطلاع رساني از طريق قبوض آب بها نيز اقدام شده است.
وي با اشاره به اقدامات گسترده اين شركت در راستاي فرهنگ سازي افزود: نصب شيرهاي كاهنده مصرف در كل مدارس شهر يزد و تعدادي از شهرهاي استان ،پخش انيميشن و تيزر در زمينه صرفه جويي در مصرف آب، توزيع لوازم كاهنده مصرف در بين مشتركين و كاركنان ادارات از جمله اقداماتي است كه اين شركت در اين زمينه اجراء كرده است.
وي بيان كرد:افزايش بهره وري، كاهش هدر روي آب و استفاده از تكنولوژي هاي روز دنيا براي نوسازي تاسيسات از جمله مواردي است كه اين شركت جهت اجراي آنها تلاش مي كند.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا